زمرد قرآن

فریاد سکوت

زمرد قرآن

فریاد سکوت

حمد عاشقان

حمد عاشقان

بسم الله الرحمن الرحیم

آیات حقیقت بر زبان فرشته در آخرین نزول بر بندگان جاری بود گویا میدان بندگی مرد می طلبید ، هدیه ای از خالق بر بندگان رسید ، سوره حمد این فاتح کتاب آسمانی در جمع خلایق ، حقیری عاشق ، چهره لیلی را در تجسم سوره آسمانی دید و در تفسیر آیات حقیقت ، معرفت یار را با معرفت خدای یار ، آمیخت :


بسم الله الرحمن الرحیم : بنام خداوندی که الطاف مهرش بر بندگان بی سامان ، محرم همیشگی است ، بنام اولین عاشق و آخرین معشوق ، به نام مهری که از عشق سرچشمه می گیرد  .

الحمد لله رب العالمین : شکر خدای عشق واجب است زیرا عاشق شدن را آموخت ، به من ، به تو ، به بندگان ، اگر او نبود ، نمی توانستم بگویم دوستت دارم .

الرحمن الرحیم : عاشق ترین موجود ، مهربان ترین آن هاست و مهربان ترین ، رحم کننده ترین ، پس عین حقیقت است که خدا رحم کننده ترین است . زیرا زمزم عشق اوست و بندگان پیمانه نوش این زمزم  .

مالک یوم الدین : آن گاه صاحب خواهم بود که خدایش باشم ، آنگاه خدا خواهم بود که عاشق ترین باشم ، عاشق ترین مان خداست ، پس خداترین مان الله است . پس صاحب روزی که قضاوت عشق خواهد شد ، اوست

ایاک نعبد و ایاک نستعین : کسی را می پرستم که عشق ورزیدن را به من آموخت ، ملاک بودنم عاشقی است ، چون هستم باید عاشق باشم و شکر بودنم ، پرستش است ، پرستش او که بودن را به من آموخت  .

اهدنا الصراط المستقیم : نیامدم تا بمانم ، پس مسافرم و مسافر ، راه می طلبد . راهی که در آن سالک عشق باشم و در مقصد ، واصل عشق . پس کسی را می طلبم که مقصد بنماید ، کسی تواند دستم گیرد که خود رسیده باشد و اولین واصل عشق ، خدای عشق است ، پس از خدا طلب راه صداقت و پاکی عشق را کنم

صراط الذین انعمت علیهم : کدامین راه را طالبم ؟ راه وصال را . وصال چیست ؟ اوج نعمت . صاحب نعمت کیست ؟ خدا . پس را هی را طالبم که خدای عاشقان به سالکانش ، وصال ، یعنی اوج نعمت را عطا کند  .

غیر المغضوب علیهم : از کدام راه بیزارم ؟ راهی که مهر نورزند . اگر مهر نورزند چه ؟ خشم گیرند . پس دوری می طلبم از راهی که بر من خشم گیرند  .

والا الضَالَین : خدایا رحم کن بر بنده ای که برای رهایی از تو یاری می طلبد ، خدایا روزی را تقدیر مان نکن که گمراه کوی عشق باشیم و تازه بفهمیم که این راه ، به سر منزل لیلی نمی رسد .



کلمات کلیدی : حمد عاشقان ، سوره حمد ، معنی سوره حمد